Kini aku seorang android user

          Alhamdulillah. Setelah penat mengumpul duit untuk sekian lama, akhirnya Mal berjaya mengumpul duit untuk membeli sebuah android devices. nak tahu ke jenis apa?

                         

          Hehe. Ia adalah Samsung Galaxy Tab 2 7.0 Harga dia agak mahal, iaitu RM 900 tapi agak berbaloi untuk sebuah tablet android yang berjenama. Internal memory dia sebanyak 8gb sahaja tapi tokey kedai tu  bagi Mal 8gb micro sd secara percuma. Bagi Mal, 16 gb tu dah cukup besar rasanya. 

          Waktu dulu, Mal paling benci tablet ni. Sebab tablet ni agak besar dan macam menyusahkan nak bawak. Tapi bila Mal fikir balik, dengan adanya tablet ni, lagi senang Mal nak surf internet lagi2 bila dah masuk universiti. Sebab takkan nak bawak laptop yang berat tu ke hulu ke hilir kan? Memang malas la jawabnya. 

          Untuk data plan dia, Mal gunakan Digi internet plan. Dengan RM 30 sebulan, Mal boleh surf internet dengan kuota sebanyak 600 mb. Memang la kuota dia sikit tapi cukup la untuk Mal yang guna internet just untuk online dan buat kerja sikit2. Yang bestnya, kat rumah Mal, line Digi memang super awesome! Senang cerita 5 bintang la Mal kasi. Tapi kat universiti ni line Digi agak slow sikit. Di harap Digi dapat menguatkan line internet korang terutamanya di institut pengajian tinggi. Sebab budak universiti zaman sekarang sememangnya perlu berjimat-cermat terutamanya dalam penggunaan internet.

          Hmm. Lepas ni boleh la buat post pasal android pulak. XD

1 comment:

  1. Wahh seronoknya ada handset android. Boleh download selalu :)

    ReplyDelete