Tips surf internet guna phone


                       
                                                    


Salam. Ape kaba sume? Sihat? Ok. Hari ni aku nak bagi tips surf internet guna phone. Tips ni aku khaskan untuk pengguna phone yang bese2 je (cam NK 2310, NK 5200, SE S500 etc). Kalo korang pakai smartphone cam blackberry or iphone, aku sarankan korang x yah bce la post nie.

Pernah tak bile korang surf internet je, pastu tetibe kuar ayat cam ni : 'Page too large. Cannot load.', ataupun kuar ayat yang sewaktu dengannya. Mesti korang tensen kan? Page besar sikit je, dah x boleh bukak.  So, aku nak bagi sikit tips kat korang ari nie.


1. Download software Opera Mini. Korang boleh download kat sini. Kalau korang nak download software ni dari phone, korang boleh teros taip : m.opera.com. Dye akan detect phone korang teros.
          
2. Lepas dah download, install software tu.

3. Dah install? Pe lagi, surf la internet..


Opera mini ni ade banyak kelebihan. Dekat homepage dye, ade 9 bookmark korang boleh letak. Aku ulang balik, SEMBILAN bookmark!! Korang jugak boleh bukak laman web yang besa2 contoh cam blog (sebab dye akan compress kan data). Software ni jugak boleh lajukan masa untuk loading page yang besa2. So, 2 je yang aku nak share ari nie. Kalo korang rase ade software yang lagi gempak dari nie, bagi tahu aku tau.. K. Chow..

p/s : aku tulis post nie mengikot pengalaman aku. kalau korang rse cam salah, betol kan la. FYI, aku da lame gune software nie dan aku dapat jimatkan banyak masa bile aku surf internet guna phone..


              

No comments:

Post a Comment