Cara selesaikan masalah : Unfortunately, the process android.process.media has stopped

          Ahha. Baru je tadi Mal ada buat satu post pasal cara nak unroot Galaxy Tab 2. Kat dalam post tu, Mal ada taip yang ada satu masalah timbul lepas Mal dah unroot tab tu. Dan inilah masalah dia :

Masalah yang amat menensionkan !!

         "The process android.process.media has stopped.". Perghh ! Siapa yang tak tension bila kena macam ni. Dia stop tu satu hal. Masalahnya bukan setakat tu je. Bila box tu keluar, automatik tab Mal jadi hang. Bila dah close, baru la okay balik tapi itu pun dalam masa 5 saat je la. Lepas tu, box tu keluar balik dan proses tu pun berulang la sampai Mal berjaya jumpa jalan penyelesaiannya kat Google ni haa.

         Cara penyelesaiannya amat senang tetapi amat memeritkan dan melukakan hati yang telah pun sakit dari mula-mula tab ni hang. Nak tahu cara dia? Senang je. Korang cuma perlu FORMAT / WIPE DATA android device korang.

          Korang cuma perlu tekan :power button" dan "volume up" dengan serentak. Nanti akan keluar banyak option dan korang cuma perlu pilih wipe data dan lepas tu boleh la reboot. Setakat ni Mal tak jumpa lagi cara yang tak payah wipe data. Oleh sebab Mal malas nak cari cara lain dan tak sanggup nak tunggu tab ni hang lama-lama, so memang terpaksa la wipe semua data dalam tab tu. Perghh. Sedih dan pilu sunguh rasanya. p/s : Nasib baik dah connect clash of clans dengan emel awal-awal. Kalau tak, memang kena main dari awal la jawabnya. Hanya orang yang main clash of clans je yang tak tahu apa perasaannya main game ni dari awal.

2 comments:

  1. tq dgn cara2 yg disebutkan kat atas sy berjaya on kan balik tab sy....

    ReplyDelete
  2. Thank you for giving us the knowledge of what you have described. do not forget to visit our website :

    Masterpoker88
    Judi Domino
    Bandar Poker Ceme
    Megapoker99
    Nonton Film Online
    Nonton Film
    Totobet Hongkong

    ReplyDelete